Orka

Oj va jag vill klaga idag. Oj oj musen på mig håller på att gå mittitu känns det som magen är spänd hela tiden och jag har dunder ont i nacken. Synd om mig va? Men jag har ju ingen smärtgräns minsta lilla så piper jag. Larvigt ju. Sen pirrar det konstigt i magen och jag får hög puls och tung andning.

Ja ja inte lätt att va på smällen  och bara se allt som ska göras och blir irriterad över att man inte kan göra allt.

Ja som sagt inte bloggat på ett tag nu siså där ett år.
Nu väntar vi vårat andra barn och är i vecka 28 köpt hus i november och lillagrabben fyller tre i slutet av juli.
Mycket mer har inte hänt.


Jag hade inte tänkt mig första sommaren höggravid i huset utan hade alla möjliga ideer vad som skulle göras men det får ju vänta.
Jag är jättelycklig över att vara gravid igen och det var planerat men en liten till men trodde väl inte att vi skulle ha sådan tur att det skulle gå så fort.

Just nu skulle jag bara vilja ha en dräng i en vecka som jag kan gå och säga till vad som ska göras och hur jag vill ha det=) Någon frivillig?

Trist att Uffa inte har intresse för detta med trädgård och så. Eller ja det är ju som jag upplever det. Som tex snickaren va här för en vecka sedan då släpade han fram ett fönster som dom skulle titta på som änn idag stod kvar i gången in till huset. Kattluckan har varit trasig i 2 veckor jag tog fram en ny, men ingen reaktion utan när jag ligger där på knä idag och har ont som fan då ska han hjälpa till och när jag släpar fönstret själv då ska han komma och bära. hela baksidan är full med grillar och skit som ska tar bort. Trist att han inte kan göra sånt på egen hand och om man ber honom blir han sur och tycker jag bara klagar.

Jo för mig är det frustrerande att se allt som ska plockas bäras och fixas. För mig är detta med hus ett evighets jobb. Men jag kan inte nu.Jag har badat idag på varmvatten badet och visst det är super skönt i vattnet men fy fan va dåligt jag mår nu ikväll. Ville sova lite förut men så fort jag lägger mig så kryper det i benen. Kan tänka mig att fönstertittar sjukan som den kallades förut känns så.

Idag var Rasmus(Amandas kille) här och fixade bänken runt trädet. Super duktig sågade lite här och där och vipps så va den lagom till trädet=) Roligt med folk med energi som sprids. Man får lust att göra saker själv då. Han och Amanda är så lika på det sättet. Imon ska jag fixa färg och måla den och staketet om magen vill va med på de.
Ne nu väntar sängen uffa är på fotboll så lika bra att gå och lägga sig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0