Tjuriga Gubbar, Storhandel och Lets Dance

Innan jag börjar så vill jag saga till alla att om det är nått ni inte vill ha med Bild/text om er så säg bara till så tar jag bort det.

Vet ni att det finns bloggcoachar? Idag sa dom på tv att alla borde ha en blogg. Vare sig det bara handlar om vardagliga saker,marknadsföring eller skvaller. Tur jag skaffat en då så man är lite inne.


Stackars gubben som bor här borta, han hade skottat så fint en väg från cykelbanan och när så kom in 1 cm på den stigen så kom han ut och hojtade det är min mark Bla bla bla
Han måste ha haft larm eller bara väntat med spänning att någon skulle gå på hans stig.
Skaffa dig nått att göra om dagarna gubbej.

Idag har det varit babysim och det var super mysigt. Härligt kul att Oskar Albin och Hjalmar är i samma grupp.
Bastian tyckte det var kul och några kallsupar fick han allt.




                                                                                      


Missade att ta kort med Oskar bara hoppas det blir nästa gång.

Trött blev jag med så efter självinbjudigt mig till Svärmor på lunch så gick vi hem och somna en liten stund så mysigt att ligga tätt intill och höra varje andetag.

Sen lagom till Lets Dance fick jag för mig att åka och handla medans Uffa var hemma med Bassemannen. Och ursäkta men det var ju skönt att bara gå runt där och stor handla en fredagkväll klockan 20.00.
Letade kupong varor och insåg att jag ska börja göra Bastians efterrätt själv med nu.
En gåvagn blev det till lillgrabben med=)
1500kr fattigare och vet inte direkt vad det blev i vagnen men men.


Idag så fick jag ett paket av min älskade en sysax eller två till och med. Han e så snäll han.
Så nu vill jag bara in och köpa med tyg tänkte man kanske ska sy en mössa.


Lets Dance

Ja vad är lets dance egentligen? Mesiga idoler, lång näsade snickare,pratglada bloggare,fula poeter och alkis poliker som visat både hitan och ditan.
Agnetha åkte ut fy säger jag det var inte kul jag tror ju på en felräkning men tråkigt va det.
Jag tyckte som hon själv sa att hon skulle ha varit med i några program till.

Men ja jag röstade inte , jag sitter bara här och klagar kanske hade min röst gjort skillnad, ne dom sa att det skillde 14 röster=)




Kompisar är ett viktigt ämne.
Eller om man kallar dom vänner.
Kompisar låter mer som om man är barndomen,
Vad är en riktig vänn?
Är jag en bra kompis eller vänn?
Jag tänker mycket på andra  jag vill att alla ska känna sig speciella och behövda. 
Känner ni er speciella?
Vänner är så viktigt. Vem är min sanna vänn? Jo absolut Caroline henne kan jag alltid räkna med. Hon kanske slänger ur sig en groda då och då men det tåls att tänka på alltid.
Saknar henne otroligt mycket och snart ska hon föda mitt gudbarn så underbart snart kommer lila Freja till världen.
Men vad har jag med för vänner om jag inte nämner någon så är ingen onämnd.
Ja förutom Caroline då hon finns alltid där och kommer alltid att finnas där för mig.

Sen har jag både många vänner ovänner och kompisar med. Vilket fack man ska dela in dom på e ganska osäkert ibland. Skulle vilja dela in alla i vänner facket men oftas så blir jag besviken. Jag vet inte men jag tror så mycket mer ibland om folk och jag kankse vill så mycket mer. Och det är ju bara mitt fel. Alla är ju så olika och vill så olika.
Det är llite svårt att veta ibland. Att lita på någon är mycket viktigt för mig och det tror jag är för många.
Kan jag lita på folk oftas så är jag för gotrogen tror jag.
Kan jag lita på dig?
Har du någon du alltid kan ringa och säga allt till?

Ne slut pratat om er nu=)

Imorgon är en stor jag då blir våran son 6 månader.
Oj oj Vad tiden går.
Jag får tårar i mina ögon när jag tänker på hur mycket han betyder för mig och hur mycket jag älskar honom. Så vacker så vacker

Ne nu ska jag ha lite fredag
Kram på er alla vänner,ovänner och kompisar

Dagens foto blir självklart Lova söt hon är.
Kul kort Annika
Tack för att du fotade allt idag.


Dagens foto är i allafall Lova så söt hon e.  Blev så glad när jag såg detta kort i kameran.


JO på söndag klockan 1700 är det Tupperwereparty hemma vid oss alla får givetvis komma säg ba till jag glömmer det hela tiden.









Kommentarer
Postat av: Kajsa

Massa fina bilder som vanligt:)

Det här med vänner då. Vem man kan lita? Svaret från alla som blir ställd frågan kan jag lita på dig svara alldeles troligt ja. Tillit är ngt man förtjänar och det märker man först den dagen det är ngt som händer som ger prov på tillit. Många av ens vänner tänker inte på att tilliten stöts av olika anledningar, eftersom allt är subjektivt. Alltså blir tillit ngt man helt får välja själv. Vill man våga lita på någon måste det komma från sig själv först. Jag har bara själv väldigt få utvalda jag känner jag kan lita på av olika anledningar. Du är en av dom... Massa kramar Kajsa

2010-01-30 @ 07:52:41
Postat av: Josse

Åhhh..Nu blir jag lite avis..Jag hade med velat bada med er!! Ska ni gå fortsättningskurs sen? i så fall kanske jag kan byta till er grupp =) Det där med vänner är SVÅRT..Jag kan säga grejer till kompisar/vänner..Men en del saker, om hur man mår och annat håller jag mest för mig själv..Jag litar inte på någon..Och det spelar ingen roll hur mkt den personen säger att jag kan lita på den..För mig är det bara tomma ord. Jag har blivit sviken, jag har förstått att jag inte har kunnat lita på vänner innan. Och det gör att jag har svårt för att lita på någon igen..Jag håller med Kajsa..Tillit är något man måste förtjäna. Jag har umgåtts med min bästa vän i många många år..Hon vet det mesta om mig. Men jag kan säga att jag håller en del för mig själv där också..Jag är knepig när det gäller sånt.

Men jag antar, att har man en gång blivit sviken.

Så har man svårt att lita igen. Jag LITAR helt och hållet på Tobias..NU..Det tog mig 4 år. Det är också den enda jag litar på fullt ut. MEN, jag känner att du finns där för mig om det är något gumman..När jag va nere pga du vet..Så fick du mig att må bättre..Så i mina ögon är du guld värd.!

Och jag känner att om jag behöver dig, så finns du där för mig..Och vet du vad..Jag finns där för dig också..Om det någon gång är något..Nu är detta enligt mig. Men en vän för mig måste inte betyda att man umgås dag in och dag ut. Utan en riktig vän för mig..Är en vän som ALLTID finns där. Även om man inte umgås ofta. Utan om man är Ledsen, behöver prata, så vet man att personen finns där. Det är en ÄKTA vän för mig. Jag har Mlii, som jag har kännt i säkert 7 år..Vi umgås inte varje dag, vi pratar inte i telefon varje dag..MEN, vi finns ALLTID där för varandra om det är något. Vi prioriterar alltid varandra vid sånna lägen. Och vi blir aldrig aldrig sura på varandra.

Sen hur man skiljer på vänner och kompisar, det tycker jag är jätte svårt. För man vill så gärna, umgås med så många..Men tiden räcker inte till..

Ibland kan jag känna, att jag inte har tid att umgås med dom jag igentligen vill umgås med. För att jag bestämmer annat. Varför hinner man inte med alla? Just nu, kan jag känna att jag har för mycket på gång..Babysim, föräldraträff från den nya gruppen, den gamla föräldraträffen, bvc besök..Sen ska jag också hinna träffa min familj, min släkt, Tobias familj och hans släkt + alla vänner/kompisar.

Är det bara jag som känner så?

Synd att vi inte kunde ses ikväll..Jag såg verkligen fram emot det..Kram på dig snäckan <3

2010-01-30 @ 22:47:12
URL: http://josephineniilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0